حالوا | پورتال خبری و سبک زندگی

«اسکانیا» با وجود زیان هنگفت از ایران می رود؟

«اسکانیا»,«اسکانیا» ایران,رفتن «اسکانیا» از ایران,

 اقتصاد ملی : پس از شرکت‌های خودروسازی پژو و رنو، حالا مدیرعامل شرکت اسکانیای سوئد اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا فروش خودروهای سنگین این شرکت به ایران را به خطر خواهد انداخت.   اسکانیا که سالانه در بخش اتوبوس و کامیون چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش دارد، تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و بزرگترین شریک بخش تجاری صنعت خودرو ایران به حساب می‌آید.  هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودروهای سنگین اسکانیای سوئد، یک روز پس از انتشار گزارش کاهش فروش تولیدات…

تبلیغات بنری
 اقتصاد ملی : پس از شرکت‌های خودروسازی پژو و رنو، حالا مدیرعامل شرکت اسکانیای سوئد اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا فروش خودروهای سنگین این شرکت به ایران را به خطر خواهد انداخت.   اسکانیا که سالانه در بخش اتوبوس و کامیون چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش دارد، تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و بزرگترین شریک بخش تجاری صنعت خودرو ایران به حساب می‌آید.  هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودروهای سنگین اسکانیای سوئد، یک روز پس از انتشار گزارش کاهش فروش تولیدات…
«اسکانیا» با وجود زیان هنگفت از ایران می رود؟

 اقتصاد ملی : پس از شرکت‌های خودروسازی پژو و رنو، حالا مدیرعامل شرکت اسکانیای سوئد اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا فروش خودروهای سنگین این شرکت به ایران را به خطر خواهد انداخت.

 

اسکانیا که سالانه در بخش اتوبوس و کامیون چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش دارد، تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و بزرگترین شریک بخش تجاری صنعت خودرو ایران به حساب می‌آید.

 هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودروهای سنگین اسکانیای سوئد، یک روز پس از انتشار گزارش کاهش فروش تولیدات این شرکت در ایران گفت: تحریم‌های آمریکا می‌تواندکل فروش خودروهای اسکانیا در ایران را تخت تأثیر قرار دهد.

اطلاعاتی که ما در دست داریم نشان می‌دهد اگر روند روبه پیشرفتی اتفاق نیفتد تمام فروش ما در ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا به خطر خواهد افتاد.

شرکت اسکانیا که در حال حاضر متعلق به شرکت فلوکس واگن آلمان است توانسته یکی از بزرگترین بازارهای فروش خود را در ایران ایجاد کند.

هندریکسون اعلام کرده است که این شرکت سالانه ۵ تا ۶ هزار خودروی سنگین شامل اتوبوس و کامیون در ایران می‌فروشد که معادل ۵ درصد کل فروش جهانی این شرکت در سال گذشته بوده است.

این اقدام می‌تواند صنعت خودروی ایران را تحت تأثیر قرار دهد چرا که صنعت خودروسازی ایران برخلاف صنعت نفت و نظام بانکی این کشور توانسته بود با خودروسازان رده اول اروپایی پس از توافق هسته‌ای قرارداد ببندند و حجم قابل توجهی سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

شرکت خودروسازی پژو فرانسه چند هفته پیش فعالیت در ایران را متوقف کرد و شرکت آلمانی دایملر کراسلر آلمان تولیدکننده خودروهای بنز نیز گفته است که به دقت شرایط را تحت نظر داشته و سپس درباره ادامه همکاری با ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

علی‌رغم آنکه دولت‌های اروپا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند که توافق هسته‌ای با ایران را نجات داده و به شرکت‌های اروپایی تضمین دهند که از آنها در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا حمایت می‌کنند بسیاری از شرکت‌های اروپایی در حال ترک ایران از ترس تحریم‌های احتمالی آمریکا هستند.

 

اسکانیا که ۱۳ درصد از کل فروشش را در بازار آمریکا رقم می‌زند، پس از برجام با همکاری دو تن از شرکای ایرانی اقدام به تولید نسل تازه اتوبوس بین شهری و نیز تولید کامیون‌های سنگین خود در ایران نمود.

هنریکسن همچنین گفته اسکانیا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا قطعات و مواد موردنیاز برای ادامه تولید محصولاتش در ایران را به شرکای خود برساند اما نحوه انجام این موضوع فعلا لاینحل مانده است. این شرکت که روی رشد فروش در بازار درحال توسعه ایران تمرکز بالایی داشته، در دامنه‌ای گسترده به اتوبوس‌ها و کامیون‌های ساخت خود در ایران خدمات ارائه می‌کند.